sobota, 25 marca 2017

już w zeszłym roku marzyła mi się taka gąska z materiału. bielutka (tudzież w kolorze 'len naturalny') z żółtym dziobem. taki leniuszek leżakujący wśród pisanek i tulipanów, a może nawet ciekawie zerkający gdzieś z góry, z półki. jednak pochłonięta poprawkami - jakoś mnie to nie dziwi ;), zamówieniem - skądś trzeba kasę brać na nowe materiały do rękodzieła ;) i w końcu zajęta jak diabli jajkami w koszulkach nie miałam czasu na próbowanie arcy trudnej sztuki szycia gąski. poza tym wychodziłam z założenia, że prostu mi się nie uda, że nie umiem i już!

w tym roku zachęcona dotychczasowymi sukcesami w szyciu i wszelkiej sztuce poczynionego do tej pory rękodzieła postanowiłam, że choćby skały... oj! przepraszam! ;) że choćby nie-wiem-co w tym roku gąskę mieć będę! 

już od dłuższego czasu poszukiwałam odpowiedniego wykroju, ale nic mi w oko nie wpadło. są gąski raczej stojąco-siedzące. to nie to... pomyślałam więc, że to nie może być aż takie trudne. znaczy się zrobić wykrój takiej gąski. no to zrobiłam. ale zanim pocięłam kolejne metry bieżące materiału postanowiłam, że trzeba wykrój wypróbować. jakże rozsądnie, prawda? i tak powstał prototyp G-1. szybko wyszły niedoróbki. dokonane zostały stosowne poprawki, po czym nie zdążyłam mu jeszcze dobrze przyszyć stópek, kiedy Mały Człowiek wziął gęgacza pod pachę i poszedł był.
w zasadzie przewidywałam, że właśnie tak się skończy pomaganie Małego Człowieka w tym procesie twórczym. prototyp G-1 został nazwany Wojtkiem, a że Wojtek jako prototyp jest wątłego zdrowia (trochę ma słabo szyjkę wypchaną ;)) dostał szalik. i tak prototyp G-1 zwany Wojtkiem został nowym kumplem Małego Człowieka. 

i powiem tylko w tajemnicy, że na tym prototypie kończy się moje rozsądne podejście do własnych wykroi, ale o tym już innym razem ;) pozdrawiam, PA!

PS: z poprawionej formy powstał jeszcze gąsior, który leży w cieniu czerwonych tulipanów, ale o tym też już innym razem... ;)





2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękować! i pomyśleć, że to dopiero prototyp ;) pozdrawiam

      Usuń

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane