sobota, 13 sierpnia 2016

Dziś kolejna ocena dość drogiej zabawki: klocki ze zwierzętami firmy Djeco. I już na wstępie zdradzam wam część opinii ;) No tak. Kupiłam te klocki Małemu Człowiekowi, bo zobaczyłam je u znajomej i spodobały mi się nietypowe obrazki zwierzątek. Poza tym klocki wydały mi się solidne. Bywa problem z ich dostępnością. Ale dla chcącego nic trudnego: można je znaleźć i czasem są nawet w promocji. Mnie udało się je znaleźć i to właśnie w promocyjnej cenie.

No a teraz może o samych klockach. Komplet składa się z 12 sztuk sześciennych klocków (krawędź 6 cm) oklejonych błyszczącym, śliskim papierem. Na klockach mamy szesnaście zwierzątek 'ręcznie' malowanych. Naprawdę ciekawie wyglądają i są pogrupowane. Na przykład: jedna grupa to zwierzaki dzikie, inna - zwierzęta domowe. Zdarza się, że klocki są opisane jako drewniane. Nie wiem, czy w środku faktycznie jest drewno, ale jeśli tak, to dość cienkie, bo pod naciskiem ścianki się uginają. Klocki są lekkie, bardzo kolorowe i dość wytrzymałe.

Przejdźmy do oceny. Zacznę jak zawsze od plusów. 1. Klocki są dość duże, żeby zainteresować dziecko i dość małe, żeby dziecko mogło je swobodnie chwycić rączką. 2. Żywe, fajne kolory przyciągają uwagę. 3. Klocki kształtują wyobraźnię. Można mieszać części zwierząt tworząc swoje 'potworki'. Można je ustawiać w wieże i piramidy. Mały Człowiek bardzo lubi budować wysoką wieżę, która w końcu się przewraca, a jak nie chce się przewrócić, to jej Mały Człowiek pomoże ;) 4. Dziecko może poprzez zabawę poznawać zwierzęta, a także części 'ciała' (nogi, brzuszki z łapami, głowy). 5. Mimo użytych materiałów (chodzi mi o papier) klocki są wytrzymałe. Mały człowiek nimi rzuca, czasem sobie przygryzie ;) Póki co rogi się nieco zaokrągliły, ale papier wytrzymuje zęby Małego Człowieka i naprawdę nic się z nimi nie dzieje.
No a teraz zapraszam do poznania minusów. Nie ma ich wiele, a pierwszy to jak już wspomniałam WYSOKA CENA!! Najtaniej widziałam te klocki za 64 zł (plus koszt wysyłki). To - moim zdaniem - dość drogo jak na taką zabawkę. Nawet jeśli jest fajnie wykonana. 2. Wykonanie. No za tę cenę, to może lepiej byłoby wydrukować te rysunki bezpośrednio na drewnie? Wtedy wyglądałyby bardziej eko, solidniej, porządniej... No ale to oczywiście jest moje zdanie... ;)
Podsumowując: za taką cenę mogłoby w tym pudełku znajdować się coś lepszego. Mimo to jednak nie żałuję wydanych pieniędzy. Mały Człowiek bardzo lubi te klocki i często się nimi bawi. Są oryginalne i same rysunki bardzo nam się podobają. Takie nietypowe, nie-komputerowe ;) Wiem, wiem: pełno jest tego typu klocków - puzzli i nie trzeba wydawać takiej kasy, ale znowu: po prostu wpadły mi w oko i się uparłam ;) Mogę je polecić na prezent, jeśli ktoś chce kupić coś droższego, co na drogie nie wygląda ;)

KOMENTARZ CZYTELNICZKI (kopiuję, bo wpis znajdował się wcześniej na moim innym blogu):

Daria 30 listopada 2015

Fajna recenzja, a klocki wyglądają obiecująco... Szukam akurat czegoś w tym stylu dla mojego szkraba. Chociaż ich cena jest faktycznie nieco wysoka jak na zwyczajne klocki... Chyba że to za te urocze zwierzątka, bo podobnie jak Ty muszę przyznać, że obrazki są prześliczne, bardzo oryginalne :) Obawiam się jednak, że mimo wszystko mój junior dość szybko by je rozbroił z tego względu, że oklejone są papierem - jego małe rączki zaskakująco umieją zedrzeć KAŻDĄ naklejkę, która choć odrobinę da się oddzielić od podłoża... :D
Pozdrawiam serdecznie ! :)

Ma Bi 30 listopada 2015

O dziwo papier trzyma się BARDZO DOBRZE!! Sama jestem w szoku ile te klocki już wytrzymały ;) Ale oczywiście nie namawiam :) Pozdrawiam i dziękuję za wizytę :) 




0 komentarze:

Prześlij komentarz

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane