niedziela, 20 marca 2016

No i zbliża się Wielkanoc, a wiosna jakoś nie koniecznie chce do nas przyjść. U nas były ostatnio dwa miłe, słoneczne dni, a teraz znowu wrócił jaśnie nam panujący wiatr z deszczem i chłodem ;) Trudno. Poczekamy :)

A dziś 'jajka w koszulkach', czyli pisanki ozdobione tkaniną. Wydawało mi się to trudne, a raczej nie mogłam sobie jakoś wymyślić sposobu na zamocowanie materiału do jajka. Pomogła mi Autorka bloga Kreatywne Życie. Miałam pięć małych styropianowych jajek i korzystając z podanych wskazówek zrobiłam swoją wersję.

Co będzie potrzebne? Styropianowe jajka, ostry nożyk, ozdobne materiały i tasiemki. Kasia z Kreatywne Życie mocuje tasiemki przy pomocy szpilek, ja użyłam kleju na gorąco. Moje jajka są wielkością zbliżone do jaj kurzych, więc trochę skubania przy tym było, ale na pewno większe wyjdą bardziej dostojnie ;)

UWAGA! Nie stawiam siebie w roli eksperta, bo robiłam to pierwszy raz, ale podam wam kilka drobnych rad, które ułatwią pracę :)

Na początek jajko nacinamy skalpelem na ok 0,5 cm głębokości. Nacinamy, jak obieraną pomarańczę ;) Widziałam jajka nacięte na dwie części lub więcej niż cztery ;) Ale ja nacinałam na cztery. Potem docinamy materiał. Trzeba wyciąć owal nieco większy niż ćwiartka naszego jajka. Można odrysować jajko i wyciąć nieco większy kawałek. Najlepiej przyłożyć miękki papier lub tkaninę do jajka i jakoś tam je obrysować ;) Ogólnie trzeba po prostu spróbować.
Ja przyznam szczerze, że przy pierwszych dwóch jajkach docinałam wszystkie kawałki już podczas utykania materiału, ale to bardzo czasochłonne. No i utykanie ;) Kawałeczki materiału tą tępą stroną nożyka utykamy w nacięcia. Naciągnięty materiał wygląda tak:
I tak na wszystkie jajka, na wszystkie kawałeczki ;) I tu kolejna mała rada: można sobie materiał przypiąć szpilkami do jajka, żeby się nie przesuwał i nie ciągnął. Ja nie przypinałam, ale dobrze też się układa, kiedy zaczniesz utykać materiał od środka tej długiej krawędzi. Ja wciskałam skrawki po obu stronach i równomiernie obie strony od środka w górę i w dół jaja. Wtedy mi się nic nie skręcało i materiał był ładnie naciągnięty :) No a potem to trzeba już tylko ukryć nacięcia. Ja smarowałam cienko po całości klejem na gorąco i przyklejałam tasiemkę. Gotowe jajka wyglądają tak:
Bardzo mi się podobają. Kombinowałam jak je użyć i podpatrzyłam pewien pomysł, ale to już nie dziś... A moje jajka w koszulkach zgłaszam na wyzwanie do Art - Piaskownicy.
http://art-piaskownica.blogspot.com/2016/03/temat-wielkanocne-jajko-edycja.html
PS: Jeśli chcecie zobaczyć Szybki kurs ozdabiania jajek Kasi z Kreatywne Życie zapraszam TU! Jej pisanki są piękne!!






2 komentarze:

  1. Ha! Dzięki za inspirację, nie wiedziałam, że ten materiał się "utyka" w szczeliny Zawsze myślałam, ze to jest jakoś zszywane ;) Dziękuję za udział w wyzwaniu AP.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślałam, że ten materiał jest klejony i się zastanawiałam jak to zrobić, żeby na materiale nie było plam. A to takie proste się okazało. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

      Usuń

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane