poniedziałek, 5 października 2015

W ostatnim czasie na dwóch stronach o dekoracjach i rękodziele znalazłam ten sam filmik przedstawiający książkę do manipulowania. Wzbudziła ona zachwyt, ale również wątpliwości: czy dziecko faktycznie się nią zajmie? Odpowiadam z całym przekonaniem: TAK! Skąd u mnie to przekonanie skoro moja książeczka jeszcze nie skończona? Ano pewnego dnia Mały Człowiek dorwał się do szytej przeze mnie strony (zresztą tej, którą dziś się pochwalę) i nie chciał jej oddać. Kombinował, robił różne różności i nieprędko się znudził. Tak więc jestem spokojna, że moje wysiłki nie pójdą na marne.

A dziś strona ze słoikiem :) Do jej wykonania użyłam standardowo bawełny o wymiarach 21x21 cm, kolorowego filcu, kordonka, rzepa krawieckiego w taśmie, waty (może być zwykła kosmetyczna), kleju na gorąco i szyjki od pięciolitrowego baniaka po wodzie mineralnej. Oczywiście do tego igła i nożyczki.
Najpierw odcięłam od baniaka szyjkę, a dokładnie to gwint z ok 2-centymentrowym kołnierzem. Z kołnierza powycinałam małe trójkątne kliny dzięki czemu mogłam go spłaszczyć. Z niebieskiego filcu wycięłam koło odrobinę większe niż średnica tego rozpłaszczonego kołnierza. W środku wycięłam otwór wielkości nakrętki. Całość przyszyłam do mojej strony. Do kompletu zrobiłam miseczkę z białego filcu ozdobioną tasiemką. Początkowo miały być tylko truskawki, a zadanie do wykonania: przenieść truskawki z miseczki do słoika i z powrotem. Potem jednak wpadłam na pomysł, żeby dodać coś innego, co się pekluje w słoikach i powstał pomysł na ogórki. I tak do miski i do nakrętki przymocowałam rzep. Do miski i do truskawki i ogórka było łatwo - wystarczył klej na gorąco. Do nakrętki rzepa przyszywałam robiąc wcześniej w nakrętce dziurki przy pomocy gwoździa. A tak wygląda efekt końcowy:
Książeczkę zaczęłam już zszywać, więc niedługo Mały Człowiek będzie mógł się bawić do woli :)





0 komentarze:

Prześlij komentarz

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane