piątek, 10 lipca 2015

Oj odkładałam wciąż i na nowo uszycie poduchy dla Małego Człowieka. Wymarzyłam sobie bowiem taką chmurkę, najlepiej dwustronną. Nie wiem w sumie czemu to tak długo odkładałam skoro uszycie tego cuda zajęło mi jeden króciutki wieczór, a rano Mały Człowiek już tulił swoją nową poduchę :)

Co jest potrzebne do wykonania? Materiał - ja wybrałam bawełnę w groszki w kolorze szarym i miętowym. Mały Człowiek będzie mógł ją przekładać sobie w zależności od pogody ducha i tej za oknem. A dalej: miarka, ołówek, szpilki, żelazko!, nożyczki i maszyna do szycia oraz wypełniacz - ja użyłam silikonowego groszku, bo łatwo się użytkuje: można go prać, szybko schnie i nie zbija się w twardą kulę.
Na początek wycięłam prostokąty o wymiarach ok 40 x 60 cm. Już się nauczyłam, że warto przeprasować materiał wtedy nie ma problemu z rysowaniem, spinaniem, szyciem... ;) Nie korzystałam z żadnego szablonu. Narysowałam chmurkę 'z głowy'. Moja mała rada: najlepiej nie wydziwiać za bardzo z kształtem. Wtedy łatwiej się szyje i chmurka ma ładny kształt.
Przed wycięciem chmurki spięłam ją dokładnie szpilkami, żeby już nic mi się nie przesuwało. Zszyłam oba elementy na maszynie zostawiając otwór, przez który wsypałam wypełniacz. Gdzieś na Internecie widziałam, że dobrze jest na lewej stronie wzdłuż całego brzegu zrobić małe, trójkątne nacięcia. Dzięki temu kształt będzie ładniejszy, a szwy nie będą się tak 'ciągnąć'. Warto też przed wypełnieniem przeprasować gotową poszewkę na prawej stronie. I oto jest! 

W pierwszej chwili Mały Człowiek ją przytulił, aby chwilkę potem porzucić. Już myślałam, że póki co nie robi mu to różnicy i że nie zostanie ona jego ulubiona podusią. Jednak później targał ją już za sobą na balkon. Teraz chmurka towarzyszy nam podczas południowej drzemki i popołudniowych posiedzeń na balkonie.
I tym sposobem szybko i dość bezboleśnie uszyłam kolejną odkładaną na później milusią rzecz dla Małego Człowieka. Powiem Wam jeszcze w tajemnicy, że Mały Człowiek lubi swoją poduszkę, ale chętnie też użycza troszkę swojej chmurki mamie ;) 

Pozdrawiam :)





2 komentarze:

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane