piątek, 17 lipca 2015

No i proszę! Jak się wzięła, to szyje...!! He he :) Kolejny pomysł odkładany na później został zrealizowany i jest już użytkowany :) Tym razem mały recykling: koszula męska zamieniona w fartuszek kuchenny. Nie będę udawać, że jestem aż tak pomysłowa i przyznam się na wstępie, że pomysł na taki fartuszek wpadł mi kiedyś w oko podczas moich 'podróży' po Internecie. Oczywiście odkładałam na później z braku męskiej koszuli, którą mogłabym pociąć, bo Mr. T. bardzo lubi swoje koszule ;) W końcu jednak udałam się do ciucholka i wygrzebałam pasiastą w rozmiarze 41 ;)

Na początek odcinamy całe plecki z rękawami. Plecki odcinamy również przy kołnierzyku. To jest wersja łatwiejsza, bo dla tych co lubią mieć trudniej można rozpruć kołnierzyk, wywlec wszystko i zszyć go na nowo. Ja jednak pozostałam przy wersji 'dla leniwszych' ;) Po opisanym zabiegu koszula wygląda w sposób następujący:
Jak już odetniemy plecki, to musimy nadać koszuli kształt fartucha. W tym celu zaginamy, podkładamy pod spód 'ramię', do którego były przyszyte rękawy. Nie wiem, czy to zrozumiałe, ale mam nadzieję, że zdjęcie wyjaśni o co chodzi:
Najlepiej wszystko podpinać sobie szpilkami, a nawet przymierzyć :) Nadmiar tkaniny obcinamy zostawiając ok 1,5 cm, żeby wszystko ładnie podszyć. Teraz paski. Można doszyć jakąś wstążkę, ale ja wycięłam z rękawów paski o szerokości ok 4 cm. Zszyłam na lewej stronie po dłuższej krawędzi i przewlekłam na prawą.
Teraz trzeba podszyć wszystkie brzegi no i trzeba to wszystko pozszywać do kupy tak, aby powstał fartuszek ;) Ta-dam! :) Ja jeszcze, żeby sobie ten mój fartuszek trochę ozdobić i uczynić bardziej babskim doszyłam do kieszonki wycięte z filcu kwiatuszki.
I tym oto sposobem zafundowałam sobie nietypowy fartuch i w końcu nie mam uchlapanego brzucha przy zmywaniu ;)

Kolejne pomysły już po wakacjach ;) Teraz jedziemy przez tydzień nic nie robić ;) Pozdrawiam








2 komentarze:

  1. Świetny pomysł, powstał bardzo fajny, oryginalny fartuszek. Miłego odpoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane