czwartek, 12 lipca 2012


Być może nie każdy się ze mną zgodzi. Być może dla kogoś Krupówki są zwykłym, komercyjnym deptakiem. Ale dla mnie są magiczne! Bo oprócz tego, co widoczne na pierwszy rzut oka, jak restauracje, pijalnie piwa i wódki w stylu minionej epoki jest też jakiś czar, który jest dostrzegalny tylko wtedy, kiedy zwolnimy i po prostu pozwolimy sobie na zachwyt nad drobiazgiem. Jak już wspominałam, ja mogłam łazić w górę i w dół po sto razy, siedzieć i gapić się na ludzi, na tych "magików" od trzech kubków i chłopaka dającego życie marionetce grającej na fortepianie. I właśnie na Krupówkach, na których byłam ostatni raz sto lat temu usłyszałam SDM i 'Niebo do wynajęcia' Kasprzyckiego ;) po raz pierwszy od stu lat.





 

A poniżej jedna ze wspomnianych wyżej pijalni piwa, gdzie do kufla z pianką można zakąsić śledzia lub tatara. 'Seta i meduza' rulez! ;)



A na obiad, jeśli ktoś niekoniecznie chce jeść szaszłyki z baraniny i kwaśnicę, to polecam Adamo. Znajduje się niedaleko targu pod Gubałówką. Szukaliśmy jej chyba z pół godziny, bo ktoś ją polecił memu Przybocznemu, ale on zapomniał nazwę. Wiedział tylko, że coś na 'A' ;) Zdesperowana i wygłodniała - bo to było w pierwszy dzień pobytu, więc jeszcze byłam wygłodniała - zmusiłam go, żeby zadzwonił do kolegi i sie dowiedział. Tak więc Adamo to pizzeria i restauracja z cudnym ogródkiem i domowymi obiadkami w gigantycznych ilościach. Polecam pieczone ziemniaczki i grillowanego schaba, a dla miłośników ciumkania kości - żeberka ;)


A skoro już jesteśmy przy jedzeniu, to najlepsze gofry są w takiej małej budce na końcu Krupówek - świeże, ciepłe, z pysznymi jagodami w syropie ;) Łakomczuch ze mnie straszliwy!!

No i na koniec dwa zdjęcia z Gubałówki. W sumie to trzy, bo panorama na początku wpisu tez została zrobiona na Gubałówce, a dokładniej w drodze z góry.


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. dzięki za korektę Sis. Oj ja to mogę tam łazić i łazić :D

      Usuń

witaj na moim blogu! dziękuję za odwiedziny :) będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) pozdrawiam

Najczęściej odwiedzane